Grupa HSBC stosuje Politykę Przeciwdziałania Korupcji ("Politykę") oraz posiada wdrożone kontrole, których celem jest zapobieganie wszelkim przypadkom nadużyć korupcyjnych. Grupa HSBC oraz kadra zarządzajaca stosuje politykę całkowitego braku tolerancji dla wręczania i przyjmowania łapówek, płatnej protekcji, nepotyzmu oraz przyjmowania nienależnych korzyści – w tym również drobnych gratyfikacji. Oczekujemy, że wszyscy pracownicy oraz osoby trzecie będą postępować zgodnie z tymi zasadami podczas realizacji usług w imieniu i na rzecz Grupy HSBC.
Polityka zabrania wszystkim pracownikom oraz personelowi kontraktowemu Grupy HSBC oferowania, obiecywania i przyjmowania łapówek, bezpośrednio lub pośrednio, jak również wręczania i przyjmowania korzyści majątkowych, niemajątkowych lub innych, dokonywania płatności lub cesji praw z polis bądź też wręczania innego rodzaju zachęt, których celem lub skutkiem jest korupcja gospodarcza lub urzędnicza. Polityka ta zabrania również akceptacji lub przyzwalania na działania korupcyjne, wymuszenia, gratyfikacje oraz inne niewłaściwe lub niezgodne z prawem działania mające na celu uzyskanie korzyści handlowych lub też spowodowanie niewłaściwego wykonania czynności służbowych lub funkcji publicznej przez dowolną osobę.
Polityka Polityka obejmuje również osoby trzecie, które świadczą usługi lub prowadzą działalność w imieniu lub na rzecz HSBC, lub też prowadzą działalność wspólnie z dowolnym podmiotem z Grupy HSBC (między innymi agentów, przedstawicieli, pośredników, brokerów, wykonawców, dostawców, konsultantów i spółki joint venture) ("osoby trzecie").
Zasady Polityki podsumowano poniżej: